روش انتقال زگیل مقعدی چگونه است؟
نوشته شده توسط : jody

آنها از طریق رابطه جنسی سطحی یا دخول کامل از طریق واژن، دهان، مقعد، آلت تناسلی و تماس با بیضه ها منتقل می شوند. این نکته اهمیت بسیاری دارد که برای تشخیص دقیق به همراه درمان سریعا اقدام کنید. زیرا در صورت درمان نکردن به موقع، این زائده ها بیشتر رشد کرده و احتمال انتقال زگیل تناسلی مردان و زنان از نوع مقعدی نیز بیشتر خواهد شد.

⛔ زگیل های تناسلی زنان و مردان میتوانند داخل مقعد و خارج از آن ایجاد شوند. در برخی موارد بیمار ممکن است آن را با بواسیر یا هموروئید اشتباه بگیرد. این باور اشتباه است. زیرا عامل به وجود آورده دو بیماری کاملا جدا از یکدیگر هستند.

علت ایجاد زگیل ها در داخل اطراف مقعد

ویروس اچ پی وی HPV یا پاپیلومای انسانی شایع ترین ویروس جنسی در سراسر کشور ها بوده که باعث ایجاد زگیل تناسلی در واژن، مقعد، آلت تناسلی و بیضه ها می شود. این ویروس از تماس مستقیم پوست به پوست در ناحیه تناسلی افراد منتقل می شود. که ممکن است تا مدت ها بعد از ابتلا در بدن مخفی بماند. در نتیجه فرد متوجه نخواهد شد که به این ویروس مبتلاست و آن را از چه کسی گرفته است (در صورتی که با شخص دیگری بعد از آن رابطه داشته باشد). 

? بیشتر بخوانید: زگیل تناسلی چیست؟ (علائم و علت در واژن و آلت تناسلی)

از طرفی دیگر سیستم ایمنی بدن انسان به گونه ای طراحی شده که با ورود ویروس Hpv در بدن در مرحله اول مقابله میکند و در بسیاری از موارد آن را هم از بین می برد. ولی این روند در بدن کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به این گونه عمل نمی کند. در نتیجه ممکن است سریعا زگیل ها از مقعد یا قسمت های دیگر اندام تناسلی بیرون بزنند.

کسانی که به نوع دیگری از ویروس و عفونت های مقاربتی مانند کلامیدیا، HIV، هرپس، سوزاک و… مبتلا هستند، احتمال بالاتری برای ابتلای آنها به ویروس اچ پی وی وجود دارد.*

https://jarahlaser.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af%db%8c/





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: